Anasayfa » Kültür - Sanat » GENÇLER “MAVİ YOLCULUK’TA BAYRAĞI BİZ TESLİM ALACAĞIZ”

GENÇLER “MAVİ YOLCULUK’TA BAYRAĞI BİZ TESLİM ALACAĞIZ”

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi,  Muğla Üniversitesi Metin Bilimleri Topluluğu, Bodrum Denizcilik Meslek Yüksek Okulu,  ÇYDD Bodrum Şubesi Gençleri, üç gün boyunca “Mavi Yolculuk’a Merhaba” dedi.

Halikarnas Balıkçısı Forumu, Bodrum Deniz Ticaret Odası, Denizciler Derneği;  gençlerle birlikte “ilk Mavi Yolculara ve 100. yaşında Azra Ehat’a, çevreye, koylarımızın doğal ve tarihi değerlerine ve  Mavi Yolculuk’un değerlerine saygı amacı ile üç günlük etkinlik düzenledi.

Üzerinden  70 yıl geçen ilk Mavi Yolculuk’a, 25-26-27 Ekim tarihlerinde 5 tekne ve 75 kişilik bir grupla çakan ekip, bugün Bodrum’a döndü.  İskele Meydanı’nda birbirlerine “MERHABA” diyerek veda eden gençlerle konuştuk.

BAYRAĞI BİZ TESLİM ALACAĞIZ

mavi yolculuk.jpg1.jpg2.jpg3Muğla Üniversitesi Metin Bilimleri Bölümü’nden katılan 14 öğrencinin aralarında, ilk kez tekneye binenler olduğu gibi, Mavi Yolculuk’u ne olduğunu hiç bilmeyeler de vardı. “Duymuştuk. Ama aramızda bilen de var, bilenmeyen de var. Şimdi daha tanıma, anlama şansımız oldu.  Bizi bu etkinlikte biraraya getiren rehber  hocalarımız “Mavi Yolculuk’u anlattılar. Koylarımızın doğal güzellikleri muhteşemdi ama insan eli ile bu kadar kirletilmesi bizi üzdü. Çöpleri topladık tabii ama esas olan bir daha kirletilmemesi. Koylardaki yapılaşmaya gelince. Muğla’dan gelirken gördüğümüz kocaman otellere şaşırmış, hoşumuza gitmişti. Bu koyların güzelliklerini, bakirliğini görünce üzüldük. Keşke  bu koylara hiç dokunulmasa. Betonlaşmaya bırakılmasa. ”

Bundan sonrası için ne yapacaklarını sorduğumuzda ise “Azra Erhat, Rahmi Eyuboğlu, Sebahattin Eyünoğlu, Halikarnas Balıkçısı sayesinde, onların kalemleri ile yazılarak, çizilerek bütün dünyaya tanıtılan Mavi Yolculuk’u, koylarımızı korumak, kollamak ve dünyaya tanıtmak anlamında bayrağı devralacağız. Gezi boyunca arkadaşlar olarak aramızda birbirimizle ropörtajlar yaptık, videoya aldık, anı fotoğraflar çektik. Şimdi onlardan metinli olarak bir derleme yaparak, sergileyeceğiz. Belki şiirler yazacağız, belki de öyküler. Bize bu güzel geziyi yaşatan, Mavi Yolculuk ve tüm değerlerini anlatan, yaşatan herkese çok çok teşekkür ediyoruz. ”

BERABERLİĞİN, BİRLİKTELİĞİN ÖNEMİNİ GÖRDÜK

mavi yolculuk

Bodrum Denizcilik Meslek Yüksek Okulu öğrencilerinden Sevda Adıgüzel, Birol Karakuş ise “Yat Kaptanlığı eğitimi alıyoruz. Koylarımıza yeterli önemin verilmemesi zorumuza gitti. Atacağımız çok adımlar var. Çevreyi temizledik, çöpleri topladık. Şarkılar söyledik, çok eğlendik. Hep beraber olunca, doğanın tahrib edilmesinin önüne geçebileceğimizi düşünüyoruz” dediler.

AZRA ERHAT’IN KİTABINI ARKEOLOJİ SÖZLÜĞÜOLARAK KULLANIYORUZ…AMA..

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları Bölümü 2. sınıf öğrencisi Musaacar Kılıç da “Azra Erhat’ı eğitimimiz gereği biliyorum tabii. Mitoloji Sözlüğü olarak O’ndan yararlanıyoruz. Ama bu kadar detaylı yaşamını bilmiyordum. Rehber Hocalarımız eşliğinde, kitaplarından pasajlar okuduk. Gerek özgeçmişi, gerekse Mavi Yolculuk’la ilgisi anlamında bu gezimizde çok şey öğrendik. Mavi Yolculuk’u da burada öğrendim. Bu etkinlikle, çevreye, dünyaya bir katkım olduğunu düşünüyorum. Ruhumu dinlendirdim. Temizlik yaptık. Ortak yaşam çok keyifli idi. Hiç yabancılık çekmedim. Koyların güzelliği kadar, bu kadar kirletilmesi de beni çok etkiledi. ”

BELGESELİ YAPILACAK

Bodrum’da yaşayan belgesel yapımcısı ve fotoğraf sanatçısı Mehmet Uyargil de “Kımkuat Fotoğraf Grubu olarak, tüm geziyi video olarak kayıt altına aldık. Bugünleri bir film haline getirmek için hazırlık yaptık. Ressam arkadaşlar da, Azra Erhat’ın ruhunu yaptıkları resimlerle yaşattılar. Yaratıcı bir gruptu.

AMAÇ FARKINDALIK YARATMAK

mavi yolculuk.jpg1.jpg2.jpg3.jpg4Halikarnas Formu ve Bodrum Deniz Ticaret Odası’ndan organizsayon içinde bulunan Rüştü Tezcan ise “ilkini 1987 yılında yaptığımız bu etkinliği, bu yıl daha genişkapsamlı ve daha çok gençle yaptık. Toplanan çöpler sadece sembolik aslında. Amaç farkındalık yaratmak. Ve bu farkındalığa gençlerimizi katmaktı. Amacımıza ulaştık sayılır” dedi.

Etkinliğe, Arya Yatçılık’tan Akına, Barbaros Yatçılık’tan Hera, Kaya Güneri1, Naviga Yatçılık’tan Nebuis adlı tekneler ile Bodrum STS Okul Gemisi katıldı. Personellerin hepsi gönüllü olarak yer aldı.

mavi yolculuk.jpg1mavi yolculuk.jpg1.jpg2mavi yolculuk.jpg1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6mavi yolculuk.jpg1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7mavi yolculuk.jpg1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8mavi yolculuk.jpg1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9