Anasayfa » Ekonomi » SESLERİN İNSANLARA HOŞ GELMESİNİ SAĞLAYAN “AKUSTİK”

SESLERİN İNSANLARA HOŞ GELMESİNİ SAĞLAYAN “AKUSTİK”

Özünde bir Bodrum firması olan ve yaşadığı yere değer veren şirket, daha çok oto kiralama yapıyormuş gibi görünse de arka tarafında denizle uğraşan ciddi bir transfer yükü taşıyan, tur organizasyonu, uçak bileti satan aslında çok kollu yumurtalarını birkaç sepetin içerisine koymuş bir seyahat acentesi.

TurizmGM-Röportaj/Haber/ Hakan Eren/Ugur Yurtsev

1997 yılında Bodrum’da Seyahat Acentesi olarak kurulan Akustik, günümüzde Bodrum’un yanısıra İzmir ve Antalya’da faaliyetlerini sürdürmektedir. Akustik’in sürekli genişlettiği hizmet alanları arasında seyahat acenteliğinin yanısıra; kapsamlı transfer hizmetleri, yer gezileri ve araç kiralama hizmetleri yer almakta.

18 yılda büyüttükleri firmalarının isim anlamı olan ve seslerin insanlara hoş gelmesini sağlayan AKUSTİK anlamıyla özleştirdikleri firmanın iki ortağı olan Özlem Toprak ve Tolga Toprak’ın “İnsana verdiğiniz değer kadar kıymetlisiniz” düsturu şirketin ana prensibi.

TurizmGm olarak konuştuğumuz Firmanın ortaklarından Tolga Toprak, AKUSTİK’in şu anda dört bölgede hizmet verdiğini, daha çok oto kiralama yapan firmaymış gibi görünse de arka tarafında denizle uğraşan ciddi bir transfer yükü taşıyan, tur organizasyonu, uçak bileti satan aslında çok kollu yumurtalarını birkaç sepetin içerisine koymuş bir firma olduğunu söylüyor.

Tolga Toprak ölü sezonlarına Mart, Nisan, Mayıs, Ekim, Kasım ve Eylül’ün kısmen girdiğini belirterek,”Bu dönemlerimizde özellikle kongre ve insansif işi yapan firmalarına tedarik hizmeti sunmaktayız. İzmir bizim, Antalya, Dalaman ve Bodrum ofislerinin içerisindeki en büyük lokasyon tuttuğumuz şehirdir. Firmanın büyüdüğü yer Bodrum olmasına rağmen tüm yıl para kazanma akışını sağladığımız yer İzmir’dir. İki senedir de Dalamanda bir ofis açtık. Dalaman Havalimanı yakındayız ve bu sene Göcek Rixos’un concierge hizmeti veren bir yapımız var. Firmamız denize de yatırım yaptı, kendimize ait dördüncü sezon kullandığımız dokuz kamaralı bir teknemiz var, açmadığınız dalda sözünüz geçmez, sözünden yola çıkarak önce bir teknemiz olsun ihtiyaç halinde başka teknelerde kiralıyalım düşüncesiyle hareket ettik”dedi.

AKUSTİK2İnsana verdiğiniz değer kadar kıymetlisiniz

Toprak,”Büyüme süreci sizin için kısa süre gibi gözüken süre aslında on sekiz yıldır var olan bir süreçtir. Onsekiz yıl önce bir çocuğumuz olsaydı bugün evlenme çağına gelmişti, aslında kısa bir zaman değil. İnsan kaynağı önemli biz her misafirimize ve çalıştırdığımız iş arkadaşlarımıza bu ruhu vermeyi hep hedefledik, biz ilk önce personelimize iyi baktık onları anlamaya ve ihtiyaçlarını gidermeye çalıştık, personelimizde misafirlerimiz, müşterilerimize iyi baktılar ve bu iş yerini beraber büyüttüler, bizde buradaki yöneticilik vasfımızı elimizden geldiği kadarıyla yapmaya çalıştık. İnsan kaynağına verdiğimiz değer misafirlerimize verdiğimiz değer. En önemlisi de günün adamı olmamaya çalıştık. Ortağım Özlem Toprak’la beraber Rehber kökenliyiz bu sebeple işin içinden geldiğimiz için ihtiyaçlara göre davrandık, hiç bir müşterimize hayır demedik mümkün olduğu kadarıyla işlerini görmeye çalıştık, insana ilgilendiğinizi hissettirdiğiniz kadar müşterileriniz, çalışanlarınız, çevreniz bunu yakalıyor ve bunun size geri dönüşümü olumlu oluyor. İnsana verdiğiniz değer kadar kıymetlisiniz. Hizmet sektöründe kapital önemli gibi gözüksede aslen insan kaynağının önemli olmasıdır, İyi bir insan kaynağınız varsa ve müşteri olarak iyibir insan birikiminiz varsa sizi bir yerle taşıyor, Böyle olunca insanlar aksaklıklarımızı bize söylüyor biz bu anlamda o insanları dost olarak kabul ediyoruz. Çünkü bizim için önem arz ediyor, dostluğu da böyle görüyoruz, kırılmadan gücenmeden böylede olması gerekiyor, böylece eksik kaldığımız yerleri görüp oralara müdahale etmemiz daha kolay olabiliyor, buda bizim başarılı olmamızı sağlıyor. Sektörümüzde çok görülen bir şey değil bu biliyorsunuz taşımacılıkta yapıyoruz, iş yerimizde konteynerler oluşturduk işlerine iki, üç ve dört kişilik ortamlar hazırladık, içinde tuvalet, banyo yapacakları yerler oluşturduk, kendi çamaşırhanemiz var, yirmi dört saat hizmet veren kendi yemekhanemiz var, çamaşırlarını yıkayıp ütüleyip personelimize bu anlamda hizmet veriyoruz” şeklinde konuştu.

Kongre ve insansif konusunda çok misafir getirebiliriz

Bodrum’un Türk misafirleriyle daha ön planda olan bir yer olduğunu söyleyerek sözlerine devam eden Tolga toprak,”Bu gün Dünyada ne kadar krizler yaşanırsa yaşansın Bodrum Türk misafirle ortalaması yüzde atmış üzerinde bir yer. Buraya gelen misafirlerin içerisinde holding sahipleri, profesyonel yöneticiler, devlet büyükleri gibi karar verici diyebileceğimiz insanlar var. Biz bunların kıymetini yıllardan beri iyi bildik, Bodrum yarımadasında iyi hizmet aldı, dolayısıyla Türk misafirler bizim için çok önemli. Kongre ve insansif firmaları bildiğiniz üzere çoğunluğu İstanbul’da, Ankara’da bir kısmı İzmir’de olur, bu firmaların yöneticileri, sahipleri, çalışanları da Bodruma gelip tatil yapıyorlar. Biz bu insanları da iyi gözlemleyip, Bodrum açısından iyi davranmamız gerekir, benim en önemsediğim konuda budur, bu insanları değerlendirebilirsek Kongre ve insansif konusunda çok misafir getirebiliriz” dedi.

Biz Bu İnsanları Değerlendirebiliyoruz

Tolga Toprak Bodrum’a kongre turizmi için gelen konukları yeterli olmasa da değerlendirebildiğimizi ifade ederek,”Biliyorsunuz şu anki Hilton (geçmişteki prenses) gerçekten önemli gruplara hizmet verebiliyor. Etrafındaki otellerle de bütünleşerek bu hizmeti sağlayabiliyor. Buradaki sıkıntımız mesafeler ve yarımadanın coğrafi yapısı. Mesela Antalya’da beş otel yan yana ve bu otel daha fazla oda dediğinde yandaki otelin bariyeri kalkıyor. Sanki o iki otel tek otelmiş gibi görülüyor. Diyelim ki yetmedi bu sefer üçüncü otelin bariyeri kalkıyor ve üç otel bir otelmiş gibi hizmet veriyor ve insanların ulaşım sorunu yaşamadan hareket etmesini sağlıyor. Düşünün kongredesiniz toplantı yaptınız, toplantı bittikten sonra asansöre binip odanıza çıkmak istiyorsunuz, odanıza çıkmak için beş kilometre gitmeyi istemezsiniz buradaki sıkıntımız biraz bu, yatırımlarımız yok mu? var bu süreç yavaş ilerliyor burada kış turizmini canlandıracak büyük ve yerleşik yapı olarak kongre merkezi olması gerekiyor” şeklinde konuştu.

Makul ve mantıklı fiyatlarla insanları buluşturmayı hedefliyoruz

İnsanlar iyi servis, doğru araba ve doğru firmayı bulduklarında sizi bir yerlere taşıyorlar diyerek sözlerine devam eden firma ortağı Tolga toprak,”Evet biz bu arabaları bünyemizde bulunduruyoruz ama ticari olarak, buraya gelen misafirlerimizin isteklerine ve arzularına uyacağına inanıyoruz, makul ve mantıklı fiyatlarla insanları buluşturmayı hedefliyoruz, ticarette olanın dışında olabilmek benim hayat felsefemden bir tanesidir, bu gün ekonomik diyebileceğimiz bir aracı bir çok yerde bulabiliyorken, elimizde bulunan kaliteli araçların bizde bulunuyor olması bizi şuan ki ticari platformda farklı bir yere taşıyor. Sizin bugün on beş tane lüks araca ihtiyacınız olduğunda geleceğiniz adreslerden bir tanesi olmak, bizim yarattığımız iş modeliyle bizi bütünleştiriyor. Diğer ofislerimizle irtibatlı çalıştığımız için diğer ofislerimizde araç ihtiyacı olduğu zaman hemen buradan yada buradaki ofisimize araç ihtiyacı olduğunda diğer ofislerimizden takviye yaparak bu sektörde önemli bir oyuncu olmayı sürdürebiliyoruz”dedi.

-Bodrum’da yaşayan herkesle alakamız var

“Tabi ki bizim diğer firmalarla her zaman alakamız var” diyen Tolga toprak,”Firmaları bırakın Bodrum’da yaşayan herkesle alakamız var. Siz bu gün Bodrum’u olumsuz temsil ediyor olsanız bunun zararı yine Bodrum’a ve bize olacaktır. Tersi bir şekilde olumlu temsil ederseniz yine Bodrum’a ve bana olacaktır. Bu konuda şöyle birşeyi belirtmek istiyorum özellikle önemsediğim bir husustur. Mesela Bodrum’a ait olmayan bir plaka önümüzde gidiyor ve hepimiz bunları yaşıyoruz o kişi tatilde o kişi burayı bilmeyerek geliyor, biz acaba bu yabancı plakalı arabaya ne kadar saygılıyız, o yabancı plakalı araç biraz yavaş gittiğinde biraz sağa sola baktığında yada durup bir şeyler sorduğunda bizim arkadaki arabalar olarak ne kadar sabrımız var, her kez kornayı basıyor halbuki bir Bodrumlu olarak kornaya basmamamız gerekiyor, dışardan gelen insanın sabırsızlığını anlayabilmeliyiz, çünkü o insan para harcamaya gelmiş yolunu bulmaya çalışan ve en önemlisi burayı sevmeye çalışan biri, belki bodruma ilk defa geliyor, trafik de yaşadığı dakika bir, gol bir durumu Bodrumu sevmemesine ve Bodrum girişinden geri dönüp başka yere gitmesini sağlayacaktır. Peki bu bizim veli nimetimizdi otele gidecekti, restauranta gidecekti, tekne turuna gidecekti, belki benim yaptığım bir ürünü satın alacaktı ama böyle bir giriş geri dönmesini sağlayacaktı. O yüzden ilk intiba çok önemlidir bizim bakış açımız bu, konuya toplumcu bakarak hareket ediyoruz bizim herkesle alakamız var” şeklinde konuştu.

-İnsani yaklaşım ve değer verdiğiniz kadarını alabiliyorsunuz

Yaptıkları işin kolay olmadığını söyleyerek sözlerine devam eden AKUSTİK Firmasının ortaklarından Tolga Toprak,”Bir çok iş yapmak kolay değil, belki ticari olarak eleştirilebilirim yani sadece araba kiralamıyoruz, sadece tur yapmıyoruz, çok şey yapabilmek ne kadar başarılıdır. Ama ben bunu hayat tecrübem itibariyle sürdürüyorum, mümkün mertebe iyi ürünü iyi fiyata ve zamanında konumlandırarak sunmamız gerekir, insanları kandırmamak gerekir, insanları müşteriyle başlayan, misafirliğe ve daha sonrasında dostluğa dönen bir çizginin içerisinde onların kalplerine dokunmak lazım, böyle görmemiz lazım, gerçekten insanlar bunu önemsiyor buna bakıyor. Başarının sırrı insan temeli, insani yaklaşım ve değer verdiğiniz kadarını alabiliyorsunuz” diyerek sözlerini tamamladı.