Anasayfa » Spor » KUMBAHÇE’NİN KADINLARI YELKEN EĞİTİMİNDEN MEMNUN

KUMBAHÇE’NİN KADINLARI YELKEN EĞİTİMİNDEN MEMNUN

Kumbahçeli kadınlar aldıkları kursların ardından, STS Okul Gemisi ile ilk denemelerini yaptılar.

Kumbahçe Mahallesi Muhtarlığı öncülüğünde kadınlara, Coinbar yelken eğitimi verildi. Mahalle Muhtarı Nil Taşkıran , ev kadınlarının çoğunlukta olduğu grupta, kadınların artık sosyalleşmek için çok daha hevesli olduğunu belirterek, “kadınlar arasında günlerde gezmek fikri cazip değil, yelken gibi farklı kurslara katılarak, sosyalleşmek istiyorlar.  Bugün bize yine çok güzel bir deneyim yaşatan Bodrumspor yelken kulübü hocalarımız Serdar Çiçek Volkan Acele Harun Altan a çok teşekkür ediyoruz. Kursların tatbikini STS Okul Gemisi ile yaptık. Bodrum Belediyesi Okul gemisi kaptanı Mustafa Cengiz ve mürettebatına Denizciler Derneği Başkanı Mustafa Demiröz’e teşekkür ederiz. Kumbahce Muhtarlığı ve  Yelken Kulüp olarak, sosyal proje anlamında çok güzel bir deneyime hep birlikte imza attık. Emeği geçen herkese tesekürler.” dedi.
bahsine
Bodrum Belediyesi, Deniz Ticaret Odası Bodrum Temsilciliği ve Denizciler Derneği’nin destekleriyle, Kumbahçeli kadınlar için güz dönemi yelken kursları başladı. Çoğunluğu ev hanımı ve farklı meslek gruplarından olan 41 kadın, yelken eğitimi için özel olarak yapılan Bodrum Okul Gemisi ile denize açıldı. Saat 10.00’da Bodrum Belediyesi Yelken Tesisleri’nden denize açılan kadınlara, 5 saat boyunca, rüzgar yönü, temel yelken bilgisi, tekne yelkene nasıl hazırlanır, yelken nasıl açılır gibi konularda bilgiler verildi. Bilgilerin ardından kursa katılan kadınlar öğrendiklerini uyguladı. 7 hafta sürecek olan kurslarda kadınlar, Bodrum Belediyesi Bodrumspor Yelken Antrenörü Serdar Çiçek ve Volkan Acele ile denize açılarak farklı hava koşullarında yelken yapmayı öğrenecek.

KADINLAR MUTLU
Direksiyon eğitmeni evli ve bir çocuk annesi Fatma Üzer (35), Aslında özellikle Bodrum‘da özellikle çok fazla seçeneğimiz var. Bizim muhtarımız da çok güzel çalışıyor, denizde çok mutluyuz dedi. Ev hanımı evli ve 2 çocuk sahibi Dürdane Çevik (43) de mutlu oldukları belirterek, Bugün yelkenin açılmasını öğrendik, rüzgarın nereden geldiğini, nasıl yol alınacağını öğrendik diye konuştu. Turizmci, evli ev 2 çocuk annesi Senem Dağoğlu (42), Muhtarımıza da çok teşekkür ediyorum. Bu konuda kadınların kendini yetiştirmesi, kendine değer vermesi anlamında çok büyük yol kat ettik. Pilates, halk oyunları, yelken ve masa tenisi gibi birçok spor dalı ile uğraşıyoruz. Deşarj oluyoruz, çok mutluyuz dedi.

Yelken antrenörü Serdar Çiçek, Kumbahçe Mahallesi Muhtarlığı’nın öncülüğünde, Bodrum Belediyesi, Deniz Ticaret Odası Bodrum Şubesi ve Denizciler Derneği ile ortaklaşa gerçekleştirdiğimiz kursun 2. dönemi başladı. Bahar döneminde ilkini yapmıştık. Bu kış döneminde devam ediyoruz. Bugün de kadınların büyük bir tekne ile yelken tecrübesi olması açısından bu tekne ile denize açıldık. Yelken dinamikleri nasıl, daha büyük tekne ile yelken nasıl yapılır, açısından bugün eğitim verdik. Yelken donanımları, armalarının hazırlanması, seyre hazır hale gelmesi ve temel yelken bilgileri ders konumuz oldu. Bu eğitimleri 7 hafta olarak planladık, 7 hafta sonunda 2. kursumuz da bitecek. 2018 yılında bahar döneminde yine bu kursları tekrarlayacağız. Kadınların Bodrum‘da yelken gibi bir sporla ilgilenmeleri bizim için de sevindirici, daha çok insanın yelkenle buluşturuyoruz dedi.