Anasayfa » Ekonomi » MAYIS’TAN İTİBAREN ALMANYA’YA DİREKT UÇUŞLAR

MAYIS’TAN İTİBAREN ALMANYA’YA DİREKT UÇUŞLAR

Almanya’nın Berlin ve Hamburg şehirleri ile Bodrum arasında Mayıs ayından itibaren Ekim sonuna kadar direk uçuşların başlayacağının müjdesini veren Bodrum Belediye Başkanı Mehmet Kocadon, “Bu bir ilk, çünkü charter değil tarifeli uçak olacak. Hem Alman vatandaşları hem Türk vatandaşları artık bu tarifeli uçakla Almanya’ya uçabilecekler.” dedi.

Almanya ile Bodrum arasında 2016 Mayıs ayında başlayacak olan uçak seferleri ile ilgili basın toplantısı düzenlendi. Toplantıda Bodrum Belediye Başkanı Mehmet Kocadon, TAV Havalimanları Pazarlama Müdürü Serkan Karahatay, Germania Havayolu Şirketi Satış Direktörü Claus Altenburg, Germania Havayolu Şirketi Pazarlama Direktörü Vicky Kramer ve Bodrum Turistik Otelciler ve İşletmeciler Derneği (BODER) Yönetim Kurulu Üyesi A. Melih Alemdar basın mensuplarına bilgiler verdi.

Germania Havayolu şirketi ile yapılan anlaşma hakkında bilgi veren TAV Havalimanları Pazarlama Müdürü Serkan Karahatay, “Bugün sizlerle çok güzel bir haberi paylaşıyoruz. Bodrum’u Almanya’nın başkenti Berlin ve Hamburg ile birleştiriyoruz. Biz tabi havalimanı işletmecisi olarak dışarıdan bakıldığında sadece uçaklara yer hizmeti veren bir yapıda görünsek bile aslında birer turizm elçisi gibi bulunduğumuz bölgelerde turizmin gelişmesi adına yoğun mesai harcıyoruz. Bunun bir güzel örneği de Germania Havayolu ile oldu. İnşallah bu uçuşlar sadece yolcu taşımayacak kültürlerimizi birleştirecek, halklarımızı birleştirecek, ticaretimizi geliştirecek ve güzel bir köprü olacak iki ülke arasında. Almanya’nın başkenti Berlin ve Hamburg şehirlerinden toplam iki uçak Mayıs ayından itibaren haftada bir sefer olarak icra edilecek. Ekim ayında ise bu sona erecek ama talebe göre önümüzdeki dört hafta içinde, gelecek Ekim’den sonrasını hayata geçirebilip geçiremeyeceğimizi anlamak için çalışmaya bugünden itibaren başlayacağız. Eğer talep gelirse ve otellerimiz açık olursa biz bu organizasyonu, bu operasyonu Ekim’de bitirmeyeceğiz, Ekim’den sonraya doğru uzatacağız. İlk aşama için planımız bu ama talep arttıkça zaten hava yolları çok esnek, uçakları da hazır. Bir, bir anda iki olur; iki bir anda üç olur. Yeter ki talep ve destek görmeye devam etsin. Bodrum’a baktığımızda biz sosyal dokunun yaşandığı, gece hayatının yaşandığı, doğanın en güzelinin yaşandığı bir bütün görüyoruz, bir bütün turistik destinasyon görüyoruz. O yüzden Bodrum başka bölgelere hiç benzemiyor ve Bodrum bambaşka alternatif ve bir destinasyon olacak bizim için.” dedi.

267a309c-994e-4cf6-a694-c6a6d0f64a67“Bodrum doğası ve iklimiyle çok güzel bir yer. Burada uzun bir hikayemizin olacağına inanıyoruz”

Germania Havayolu Şirketi Satış Direktörü Claus Altenburg da Bodrum’un çok güzel bir yer olduğuna vurgu yaptığı konuşmasında, “Germania hava yolu olarak Mayıs ayından itibaren 2 Almanya şehrinden; Hamburg ve Berlin’den uçuşları Ekim sonuna kadar devam ettireceğiz. Fakat bu bizim için ilk başlangıç. Esas amacımız Almanya’dan tüm yıl boyunca uçmak ve bunun için çalışmalarımızı devam ettiriyoruz. Bu çalışmalar sırasında özellikle kış turizmi için uçuşlarımızı yapma konusunda gerek Başkanımız gerek Tav Havalimanı İşletmeleri bu konuda yoğun çaba sarf ediyor. Şu an Kasım’ın 19’u ve bu kadar güzel bir hava, bu kadar güzel bir iklim varken neden burada kimsenin olmadığını biz merak ediyoruz. Bu nedenle de çalışmalarımızı yoğunlaştıracağız. Belki Mayıs ve Ekim aralığındaki uçuş, bizim ilk uçuşumuz ama burada uzun bir hikayemizin olacağına, uzun projeler ve büyük projeler yapacağımıza inanıyoruz.” dedi.

Mehmet Kocadon: “Kış turizmini Almanya ile başlatabiliriz”

Bodrum Belediyesi ve Bodrum Tanıtma Vakfı (BOTAV) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kocadon ise Almanya’dan Bodrum’a konulacak iki uçağın Bodrum’da turizmin 12 aya yayılması için yapılan çalışmalara ivme kazandıracağını ifade ederek şunları söyledi:

“Bu konuda özellikle TAV’la beraber yol alıyoruz. 2015’ten daha iyi bir ekonomi yaşamak için çalışmalarımızı Eylül ayından beri yapıyoruz. Bunlardan bir tanesi de Germania Havayolları ile ilgili yaptığımız görüşmelerdi. Kendileri de bizi kırmadılar, TAV’la beraber Bodrum’a  Almanya’dan tarifeli uçak koyuyorlar. Mayıs ve Ekim arasında bu bir ilk olacak arkadaşlar ve bu charter değil, tarifeli uçak olacak. Bu tabi ki bizim için çok büyük bir avantaj. Hem Alman vatandaşları hem Türk vatandaşları artık bu tarifeli uçakla Almanya’ya uçabilecekler. Tabi burada bizim esas amacımız Ekim ayından sonra özellikle tur operatörleri ve acentelerin tekrar Germania Havayollarıyla görüşmeleri. Kış turizminin Bodrum’daki kış ayının ortalama sıcaklığının yüksek olduğunu da ifade etmeleri gerek. Bakın Kasım’ın 20’sine geliyoruz halen denize girildiğinin sizler de şahitsiniz. Bunu eğer iyi bir şekilde Almanya’ya anlatırsak artık kış turizmini Almanya ile başlatabiliriz. Bodrum’da bizim şu anda gelişen ve büyüyen en büyük pazarımız Almanya. Onun için ben özellikle hem TAV’a hem de Germania Havayollarına Bodrum’a inandıkları ve güvendikleri için bir defa daha teşekkür ediyorum.”

Bodrum’a gelen turistlerin %92’sinin Avrupa ülkelerinden geldiğini hatırlatan Başkan Kocadon, “Ancak bazı Avrupa ülkelerinde düşüşler yaşadık. Özellikle İngiliz ve Hollanda pazarında düşüşler oldu. Şimdi bu pazarları da tekrar canlandırmak için gerekli tanıtımlarımızı hızlı bir şekilde yapıyoruz. Fakat burada enteresan bir şey oldu. Biliyorsunuz, Almanların büyük turizm firması Bodrum’dan çıkmıştı, artık otel kiralamıyor ve Bodrum’a turist getirmiyorlardı. Ancak 2012 yılına kadar Bodrum’daki 5 yıldızlı otellerin kendilerini yenilemeleri, yatırımcıların da bizim önümüzü açması ve Bodrum merkezdeki alt yapı ve üst yapı yenilemelerinden dolayı Bodrum Almanların dikkatini tekrar çekmeye başladı. Böylelikle 2012’den sonra Bodrum’a gelme taleplerini bize ilettiler. Biz de otelci arkadaşlarla onları tek tek buluşturduk. Sorduğumda, ‘Bodrum’a niye geri dönüyorsunuz’ dediğimizde aynen bize verilen cevap; Almanya’daki gelir seviyesi yüksek vatandaşların Bodrum’a taleplerinin çok fazla olmaya başlaması. Bu da şu demek arkadaşlar: dünya turizminde Bodrum isminin bir marka haline gelmesinin göstergesidir bu. Eğer gelir seviyesi yüksek insanlar Bodrum’u tercih ediyorlarsa bunlardan bir tanesinin nedeni bu. Tabi bir ikinci neden de otellerimizin çok güzel olması. Almanlar çok yoğun çalışan bir toplum ve sadece tatillerinde kendilerini özgür hissetmek istiyorlar. Bu da demek oluyor ki, özgürce yaşanabilecek tek yer var, o da Bodrum. Onun için Almanlar bu yıl Bodrum’u tekrar tercih etmeye başladı ve Alman turist sayısı %100 arttı. İnşallah önümüzdeki 2016 yılı sezonunda daha fazla Alman turisti Bodrum’a katacağız.” dedi.